måndag, september 10, 2007

Inte har ni väl missat den stora nyheten??

Vi har skaffat hus! kom på att jag inte har skrivit om det här på bloggen. Får också erkänna att jag varit skitdålig på att berätta för folk så det är väl lika bra att köra ursäkten med en gång: vi tittade på ett hus som hyrdes ut och som de annonserade om i tidningen. Kollade på det och tyckte det var mysigt, men lite synd att inte äga det själva. Så kollade vi hemnet och där var ett hus vi gillade, ja så det tog vi. Gick snabbt med andra ord, o varför göra det krångligare än det behöver vara? : )

Så nu finns det bara köksinredning, pellets, ved, tapeter och kakel/klinkers i huvudet på mig. Försöker trycka in lite företagsekonomi ibland också, men det är svårare : )

Tyvärr har jag inga bilder, men det kommer! ska kanske nämna nya adressen också; Kantavägen 34 i Orrefors. För den som vill kika så är det ett reviterat vitt hus på vänster sida om man kommer från Skälsek/Nybro, precis vid fartguppen.

6 kommentarer:

ewak sa...

vad betyder reviterat?
jag kräver bilder!
får jag ett eget rum? eller kanske ett helt eget våningsplan?
när flyttar ni in?
enligt andreas är det min tur att komma ned till er, kan detta verkligen stämma? ;-)
kramkram!

Frida sa...

Härligt! Vi har säkert kollat på 10 hus och ännu har det inte blivit någon affär ;) Fast det är klart i Småland är ju allt lite bättre...!

fridakarolina sa...

Åh, det är så kul med erat hus, längtar efter att hälsa på där sen! Förresten, om Ewa får ett eget våningsplan kan väl jag få åtminstone ett eget rum hos er...

Anonym sa...

Det egna våningsplanet får väl bli vinden eller källaren isf : ) men sen blir det ju ett gästrum också och där tror jag ni kan trivas bättre. Är man arbetssugen så är ni jättevälkomna redan i oktober
; P

ewak sa...

jag är i afrika i oktober, attans då...

Anonym sa...

Wow, hjälp vad roligt!! Folk skaffar hus överallt, jag vill oxå! Men va kul hörrni, stort grattis!!