söndag, juli 06, 2008

Köket - före och efter

Har länge tänkt att lägga upp lite före- och efterbilder från huset. Så här i väntans tider behöver det fördrivas lite tid så här kommer de första!

Köket var det rum som vi började att renovera först. Leveranstiden var längre än vad vi trott så första tiden hade vi en kylväska på trappen med frukostmat och diskade i källaren.... Mattias och hans pappa la in nytt golv och tak, samt tapetserade. Snickrarna (Holger mfl) fixade in själva köket.
Så här såg köket ut före:



Och så här ser köket ut nu:

Där köksön är nu var det en vägg med högskåp förut. Vi är väldigt nöjda med köksö, såå praktiskt! Ska skaffa ett par barstolar dit så småningom också.

Städskåp, kyl och frys har vi här. O så skymtar Antons spis kök också.


Ja, ni ser väl förhoppningsvis själva att detta är andra delen av köket ; ) Lidingö heter luckorna förresten, ikea-kök är det.
Köksön från andra hållet. De fina blommorna är sen födelsedagsfesten : )

Gillar min lilla hylla från Lizes interiör skarpt. Den sitter på väggen ovanför köksön.

Är inte detta världens finaste blomma? Står i vårt köksfönster just nu. Hoppas att den klarar sig, för jag är inte världens bästa på att vattna och det brukar de inte gilla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh gud jag dör, vilket fantastiskt kök!!! :) jag är jätteledsen att jag inte kundekomma ned och se det irl men jag kommer så småningom jag lovar!! puss

Carina sa...

Vilket fint kök!!! :-)

Hannah sa...

ÅÅÅÅÅÅH vad fint ni har det! Blir inte alls avundsjuk;-)! Det var himla kul att ses i Gadderås (av alla ställen!) på midsommar. Hoppas du och din familj har det bra nu i väntan på den fjärde medlemmen! Jättekul att läsa din uppdaterade blogg!!
Stor kram från mig!