måndag, mars 12, 2007

Köpenhamn/Lund

Åhh underbara helg! har varit i Köpenhamn och Lund! först åkte Ingrid, Adam och jag tåget till Köpenhamn, Anna steg på i Lund, vi hade en shoppingdag. New Yorker var en av många roliga butiker vi besökte. Köpte mycket snygg kofta på Vero Moda, hallonröd med tre stora knappar längst upp och trekvartslånga A-ärmar. Adam var en gullunge som lät sin mamma och company handla i lugn och ro nästan hela eftermiddagen!

Sen åkte vi till Lund där Maria mötte upp. Handlade indiskt som vi tog med hem till Anna, som har världens fräschaste lägenhet (ja Martin oxå förstås, men han var ju inte hemma då). Melodifestival, Maria blev sjuk, Ingrid gick och la sig (dessa småbarnsföräldrar, suck ; ) Så vid 22.15 var bara Anna och jag kvar i soffan : )

Rätt låt vann fö

När jag skulle logga in mig här så skrev jag min mailadress sen jag jobbade på Rädda Barnen, det var typ tre år sen. Dement???

16 kommentarer:

Frida sa...

Åh vilken härlig helg, Skellefteå har också en del shopping att erbjuda.... eh... ;)

Anonym sa...

jag förutsätter att stockholm blir nästa anhalt på din turné utmed sverige, annars kan en generell bojkott av din blogg komma att ske. Det kan även vara så att inga (av dig hett efterlängtade) besök till Småland kommer att ske utan att en bojkott även mot ditt landskap blir aktuell. Utan besök av undertecknad till småland kommer familjens skogarderob sakta med säkert att slitas ut och växas ur...
du har med andra ord inga alternativ till Alvik... :-P

Anonym sa...

Vet en annan skogarderbo du kan få fylla på istället snart..... Om nu inte Karina blir medgörlig. Jag har ju faktiskt varit i 08-land och försökt hälsa på åtminstonde

Anonym sa...

ja det var ett gott försök men vi kom inte ända fram kan man säga
vill du shoppa skor då?! Anton är den enda jag inte kräver aktivt engagemang ifrån...

Anonym sa...

Vi ska ju faktiskt få en sko outlet med i trakterna snart.....

Anonym sa...

du vet att jag är snobb va?

Anonym sa...

Duger det på NK så duger det i Alvik

Karin Helmersson sa...

Som sagt, skor kommer säkert vara välkommen present framöver

fridakarolina sa...

Låter som ni haft det alldeles underbart!
*
Småskrattar lite när jag läser om ditt senaste inköp från VM, den hallonröda koftan tänkte ju jag köpa...fast jag har bara sett den på bild, inte i verkligheten... Jaja, vi har haft samma smak förut, jag kanske köper den ändå och har den i smyg... ;-) Kram!

Anonym sa...

okej fast när man skriver en massa massa kommentarer är det meningen att man som bloggägare ska svara ...

Anonym sa...

Vet hon pratade om det i veckan......

Karina Helmersson sa...

Virvla/AC - ka man svara snabbt också eller? Här kommer ett löfte: innan juli kommer jag att ha hälsat på i sthlm. Om jag ff är välkommen förstås?

Karolina - bara köp på du! har man god smak så har man!

Frida - skellefteå är en trevlig stad men skulle jag åka dit innan sthlm så vet jag nån som skulle säga upp bekantskapen med mig... Men jag längtar till i sommar för då blir det trevlig shopping i Kalmar med dig hoppas jag. Skulle du inte komma hem i påsk förresten?

Karina Helmersson sa...

Virvla - vet du vem som har världens snyggaste skor idag? : ) Anton! hans vinterdojjor blev blöta så nu åkte hans puma från dig på! verkligen coola : ) puss på dig

Anonym sa...

anton är coolast i stan, det vet ju alla, bra att det syns på hans skor nu också! :)
några andra skor han behöver? han kommer nog få ett par till snart! vilken storlek har han nu?

ja, helst ska man svara snabbt, men vi får väl ha överseende ;)

Innan juli?! HAHAHHAA då är det väl ett år sedan du började prata om att hälsa på? *fniss*
jag ska också försöka ta mig neråt Nybban...

Frida sa...

Jajemän, kommer ner i påsk!

fridakarolina sa...

Ahh, låter trevligt med stundande besök från både Frida och Virvla! Inte långt till påsk nu... :)