fredag, maj 08, 2009

Morgonstund har grus i ögonen

Klockan är 8 och barnen är påklädda, har ätit frukosten, röjt köket, lekt en stund, kollat mailen. Axel har redan hunnit med en flaska välling (halv sex i sängen hos mig) och en grötportion (nåja en halv åtminstonde).

Nu hägrar marknaden på förmiddagen. O i em kommer mormor och morfar för att vara barnvakt medan jag jobbar ett tag.

I helgen får vi celebert besök av Ewa! ska bli så kul, var länge sen vi sågs en hel helg! Mattias har haft en del funderingar på om det innebär att frukosten är framdukad på morgonen när man kommer ner, och om hon tar Axel på natten. Detta har kollats upp, men Ewa låter meddela att hon inte ägnar sig åt hushållsnära tjänster även om det är modernt, såvida det inte är ruskigt bra betalt. Klockan mitt i natten tror jag att jag kommer tänka att det är värt att betala ruskigt bra, så vi kan bli ruinerade i helgen.

Ha en skön dag!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tänk så mycket du får gjort av att ha grus i ögonen, höll jag på att säga. Hoppas ni hade en fortsatt trevlig marknadsdag!

fridakarolina sa...

Tack för senast, mysigt med utemiddag på hotellet! :)